کد خبر: ۱۶۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر شهرستان قلعه‌گنج تنها شهرستان قرمز از نظر وضعیت کرونا در استان کرمان است و هشت شهرستان استان در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: در حال آماده کردن مکان‌هایی برای واکسیناسیون عمومی و گسترده‌تر در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: سالمندان بالای ۸۰ سال شهر کرمان علاوه بر مرکز بهداشتی می‌توانند به مرکز سعادت و مرکز فنی و حرفه‌ای  که آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی افزود: در خود شهر کرمان ۷۰ درصد افراد بالای ۸۰ سالن سن  واکسن دریافت کرده‌اند و در بخش‌هایی مانند شهداد و چترود و ...تیم‌های سیار را برای واکسیناسیون در حال اعزام داریم.

رشیدی‌نژاد ابراز داشت:  برای اینکه این اپیدمی خاموش و از بین برود نیاز به واکسیناسیون است و باید افراد را تشویق کنیم که واکسن دریافت کنند و واهمه‌ای برای دریافت واکسن نداشته باشند چراکه واکسیناسیون به نفع جمعیت عمومی کشور و استان است.

صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان هفته قبل نسبت به هفته گذشته آن در زمینه بستری تغییری نداشته‌ایم.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزایش موارد، دانشگاه علوم پزشکی بم کاهش بستری، رفسنجان کاهش بستری و سیرجان افزایش بستری را در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن شاهد بودیم و امیدواریم سیر نزولی ادامه پیدا کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در هفته گذشته علی‌رغم کاهش بستری‌ها متاسفانه در دو روز افزایش مرگ و میرها را در سطح استان شاهد بودیم آن هم به دلیل بدحال شدن بیماران در بخش‌های مراقبت‌های بیمارستان‌ها است.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به ۱۱میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای برگزاری امتحانات نهایی پایه ۹ و ۱۲ تمامی پروتکل‌های بهداشتی با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان انجام شده و خانواده‌ها هیج نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

  محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم گفت:  در حال حاضر سه شهر قرمز در سطح کشور وجود دارد که شهرستان قلعه‌گنج در بین این سه شهر قرار دارد و تنها شهرستان قرمز استان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمان ۸ شهرستان کرمان،  بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و  کهنوج نارنجی و ۱۴  شهرستان راور، بردسیر، عنبرآباد، بم ،فهرج، نرماشیر، منوجان، کوهبنان، ریگان، انار، ارزوئیه، بردسیر، فاریاب و رابر زرد هستند.

بصیری خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در زمان محدودیت‌های اعمال شده ویژه عید سعید فطر در سطح استان ۸ پست ایست و بازرسی در مبادی ورودی استان ایجاده شد تا از ورود مسافران از استان‌های دیگر به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار